How to Survive: Storm Warning Edition

Hårdvara, spel och olika plattformar
Tabbe
Site Admin

How to Survive: Storm Warning Edition

Postby Tabbe » Tue Aug 18, 2015 7:58 pm

Image

Gameplay

Spelet är Zombie slakt i en annorlunda form.
För min del vill jag säga att spelet är en blandning av Resident Evil (Sparsamt med resurser) och Dead Rising (Bygg dina egna vapen/Armor)

Storyn är att du strandar på en ö och sedan kämpar du mot Zombies och andra monster för att klara av olika uppdrag och samla ihop folk och saker för att komma ifrån öarna och ta dig hem.

Spelet kommer med Couch Co-op och Online Co-op. Visserligen bara för 2 spelare, men det är mycket roligare att spela med någon än ensam.
En väldigt positiv sak är att man kan "fuska" i spelet och låta någon annan gå med i spelet och dela med sig av sina saker, utan att själv bli av med dem. (Om de har satt på att inte synkronisera med Hosten)

I början tycker jag det är svårt och tar liten stund att komma in i spelet med allt craftande och behovet av att dricka/äta/sova.
Dessutom ökar svårigheten på Zombies väldigt snabbt och grupp attackerna kommer oftare och oftare.
När du spelat några timmar, har du kommit in i spelet och börjat förstå dig på allt craftande och fått tag på bättre vapen.

Nackdelarna med spelet är kameran. Att se saker snett uppifrån och ibland rakt uppifrån, kan störa och skymma sikten för vad du behöver eller vill se.
Co-op i story mode är lite orättvis med rewards. Bara en får nyckeldelarna, men vissa saker kan man hitta senare i spelet.
Endast den som står för killshot får exp.

Det positiva är att din level med karaktären stannar även när du vill gå in i challenges.
Möjligheten till det lilla "fusket" jag beskrivet.
Story mode och 3 andra challenges mode ger gott om speltid
Det är en liten utmaning
Co-op både Online och Couch
Denna versionen är gratis just nu och innehåller även DLC paketet.

Kort och Enkelt
Vill du ha ett utmanande Co-op Zombie spel, i eller utanför soffan, då ska du genast ladda ner spelet.
Du får slakta Zombisar, en rejäl utmaning och kan dela allt med en kompis.
Spelet blir bättre när du börjar få lite kraftigare vapen, ge det lite mer än 5 minuter.
Image
Image

Tabbe
Site Admin

Re: How to Survive: Storm Warning Edition

Postby Tabbe » Wed Aug 26, 2015 8:23 pm

Efter att ha spelat spelet många fler timmar, har jag upptäckt många ohyggliga buggar och spelet bygger mer på tur än skicklighet.
Ofta kraschar spelet, ljudet och framförallt vissa achivements och andra saker är tur baserat och inte skicklighet.
Den värsta är nog i en challenge där 90% av alla försök du gör, är det buggat och spelet känner av Zombies som inte ens är nära att de är för nära.

Undvik spelet tills de fixat buggarna.
Nästan 42.000 spelare på TA har spelet och 122 st har 100%, det säger en hel del om spelet.
Image
Image

Return to “Recensioner”